Wakacje z Nordic Walking (instruktaż, opanowanie techniki, ćwiczenia siłowe z kijami)

(możliwość wypożyczenia od TKKF profesjonalnych kijów do chodzenia)

…więcej informacji niebawem.

KILKA SŁÓW O „NORDIC – WALKING”:

Korzyści wynikające z uprawiania Nordic Walking można podzielić na:

  • psychiczne
  • fizyczne

Aktywność fizyczna, najogólniej rzecz ujmując, pomaga długo zachować zdrowie, zarówno psychiczne jak i fizyczne. Poprawia kondycję i zwiększa wydolność organizmu. Jak dowodzą badania, zmniejsza także zapadalność na choroby przewlekłe. Korzyści psychiczne: Każde wyjście na trening powoduje satysfakcję oraz zadowolenie zwłaszcza z upływem czasu, gdy świadomie wykonujemy zamierzony plan. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z kijkami – dobrze by swoje pierwsze kroki stawiały z instruktorami, którzy udzielą wszystkich niezbędnych wskazówek oraz skorygują błędy. Takie zajęcia nie są wyczerpujące – jest to bardzo prosta forma rekreacji, a przynosi naprawdę dużo zadowolenia i satysfakcji. Jeżeli wiemy już jak prawidłowo poruszać się z kijkami, możemy zapisać się do jakiegoś klubu lub samemu zorganizować grupę sympatyków Nordic Walking. Przede wszystkim każda grupa mobilizuje nas do treningu – a to bardzo ważne! Dzięki takim spotkaniom z osobami, które spędzają w ten sam sposób wolny czas, możemy nawiązać nowe znajomości. Kolejnym etapem korzyści to rajdy i zawody sportowe. Satysfakcja z ukończenia dystansu to właśnie to. Zwłaszcza jak uda nam się zająć wysoką pozycję w klasyfikacji open lub naszej kategorii wiekowej! Tego typu eventy zazwyczaj odbywają się regularnie – dlatego można porównywać swoje postępy podczas następnej imprezy. Korzyści fizyczne: RUCH TO ZDROWIE! Regularne marsze z kijami, jak i inne formy aktywności ruchowej, z pewnością poprawiają naszą sprawność i ogólną kondycję fizyczną organizmu. Dodatkowo Nordic Walking wzmacnia mięśnie grzbietu i kręgosłupa. Dzięki temu możemy pozbyć się lub zmniejszyć uporczywe bóle pleców. Marsze z kijami wzmacniają układ sercowo-naczyniowy i poprawiają jego pracę, obniżają ryzyko zapadnięcia na cukrzycę. Pomagają obniżyć ciśnienie, poprawiają wydolność serca i zaopatrzenie komórek w tlen. Należy jednak pamiętać, że poprawienie poziomu lipidów (cholesterolu) we krwi następuje na skutek aktywności fizycznej i właściwej diety. Zalety Nordic Walking: Warto podkreślić, iż Nordic Walking jest formą rekreacji wyjątkowo bezpieczną dla stawów i całego aparatu ruchu. Ponieważ, podczas marszu część ciężaru przenoszona jest na obręcz barkową, co odciąża stawy i kręgosłup. Sport ten poleca się m.in. osobom po kontuzjach, z nadwagą, z różnymi rodzajami problemami ortopedycznymi, a także osobom starszym – systematyczne chodzenie z kijkami zapobiega chorobom związanych z brakiem ruchu. Nordic Walking może rozwijać aż 90% systemu mięśniowo-szkieletowego. Warto więc zauważyć, iż wydatek energetyczny i spalanie kalorii w przypadku marszu z kijami jest większe niż podczas „zwykłego” chodzenia, ponieważ chodzenie z kijami angażuje także górne partie ciała -czyli chudniemy szybciej. Ocenia się, że Nordic Walking jest o 30 – 40% bardziej efektywny od zwykłego chodzenia. Regularne uprawianie Nordic Walking:

  • zmniejsza ryzyko otyłości (wysiłek fizyczny zwiększa spalanie kalorii)
  • korzystnie wpływa na sylwetkę
  • wzmocnia mięśnie i kości
  • pomaga zapobiegać osteoporozie.
  • polepsza samopoczucie (pomaga usunąć stres i napięcie, zwiększyć koncentrację i zwalczyć problemy ze snem)
  • wzmocnienia odporności (systematyczna aktywność ruchowa wpływa pozytywnie na system immunologiczny człowieka)

 

Na koniec warto zauważyć, iż: Nordic Walking ma niewątpliwą dużą zaletę, związaną z tym iż jest łatwo dostępny niemal dla każdego. Nauka techniki nie sprawia trudności, a niezbędny sprzęt ogranicza się do odpowiednich butów, odzieży sportowej oraz kijów. Nordic może być uprawiany przez każdego, w prawie każdych warunkach atmosferycznych i każdym terenie.